Анотація та опис досвіду

Я навчаю бачити прекрасне в оточуючому світі, зрозуміти побачене, виявляючи при цьому фантазію. 

Я використовую інтерактивні методи навчання.

Для мене важливо, щоб самоосвітня діяльність не була штучною надуманою, а навпаки, допомагала вдосконалювати як особисту, так і професійну компетентність.

Я прагну, щоб самоосвіта стала необхідністю, тому що тільки за такої умови можна досягнути поставленої мети, творчо зростати, а головне - бачити і розвивати здібності моїх вихованців.

 
 

досвід Россоха О.В.pdf (6,6 MB)

АНОТАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ

 

Тема досвіду: «Реалізація інноваційних технологій навчання у гуртку «Вироби з бісеру» через створення індивідуальних освітніх маршрутів (ІОМ) та портфоліо обдарованих  дітей».

Автор досвіду: Россоха Олена Валеріївна, керівник зразкового гуртка “Вироби з бісеру”, керівник гуртка – методист.

Адреса досвіду: Іванківський районний Центр дитячої та юнацької творчості; вул. Розважівська 20, с.м.т. Іванків, Київська обл., 07200;

т.:  0459151408. 

    Освітні програми з бісероплетіння створюють умови для інтелектуального і духовного виховання особистості, соціально-культурного і професійного самовизначення, розвитку пізнавальної активності і творчої самореалізації дітей.

Актуальність досвіду реалізація інноваційних технологій навчання у гуртку «Вироби з бісеру» через створення індивідуальних освітніх маршрутів (ІОМ) та портфоліо обдарованих  дітей полягає в тому, що позашкільна освіта має конкурентні переваги в порівнянні з іншими видами формальної освіти саме завдяки ширшим можливостям реалізації дитиною власної освітньої траєкторії, вільного особистісного вибору тієї діяльності, яка сприяє індивідуальному розвитку, забезпечує широку варіативність змісту і форм організації освітнього процесу тощо.

    У повсякденній роботі керівник гуртка ставить перед собою певні освітні та виховні завдання. Нею розроблена програма гуртка «Вироби з бісеру», затверджена науково-методичною радою КОІПОПК (протокол №38 від 11.03.2004р.) і розрахована на дітей молодшого та середнього шкільного віку.

    Аналізуючи процеси формування у вихованців знань і загального прийому виконання виробів, автор досвіду досліджує можливості, які надає педагогу-позашкільнику роль фасилітатора, тобто педагога-консультанта, порадника, помічника, який визначає як мету своєї діяльності допомогу дитині у виборі індивідуальної освітньої траєкторії, що забезпечить повноцінну реалізацію її інтелектуального та творчого потенціалу. Також створення портфоліо є одним із напрямів реалізації компетентнісно спрямованого підходу до змісту позашкільної освіти.

    Метою діяльності гуртка бісероплетіння є: етично-естетичне виховання дітей при навчанні основам бісероплетіння; активізація пізнавальної і творчої діяльності; підготовка до самостійного життя на сучасному світі; подальше професійне самовизначення.

Мета досвіду – узагальнити ефективні інноваційні методи навчання бісероплетінню та формування у вихованців знань і загального прийому виконання виробів.

    В процесі реалізації досвіду автор використовує різні методи навчання: пояснювально-ілюстративний, розповідь, бесіди, роботу з книгою, демонстрації, вправи, практичні роботи репродуктивного і творчого характеру, методи мотивації і стимулювання, повчального контролю, взаємоконтролю і самоконтролю, пізнавальної гри, проблемно-пошуковий, ситуаційний та ін. За допомогою інноваційних комп’ютерних технологій розробляються схеми виготовлення картин, кольє, ланцюжків, тканих виробів, іграшок, квітів.

Основні завдання досвіду:

–     дослідити шляхи і засоби впровадження інноваційних методів у роботу гуртка;

–     вивчити і узагальнити досвід формування у вихованців знань і загального прийому виконання виробів;

–     дослідити можливості використання індивідуальних освітніх маршрутів (ІОМ) та портфоліо обдарованих  дітей для вирішення проблеми дослідження;

–     удосконалити авторську програму навчання вихованців бісероплетінню в процесі гурткової роботи та здійснення їх індивідуальних освітніх траєкторій.

    Автор досвіду розглядає також технології супроводу різних категорій вихованців (соціально-дезадаптованих, з затримкою у фізичному розвитку, інвалідів по слуху, зору, вимови тощо).

    Результатом застосовування інноваційних методик і технологій він бачить розвиток у вихованців індивідуально-комунікативних навичок, логічного мислення, навичок ведення організаційного діалогу, колективної відповідальності, покращення відносин в групі загалом, отримання допрофесійної та професійної підготовки.

  Створення індивідуальних освітніх маршрутів визначає зацікавленість кожного вихованця у розвитку певних технік, освоєнні індивідуальної палітри, що може суттєво відрізнятися у кожної дитини. Творчі знахідки, в тому числі – нові ідеї для робіт, – основна складова дитячих портфоліо.

     Результати навчання за індивідуальною освітньою програмою відстежуються через самооцінку вихованця, через щотижневі обговорення-рефлексії з вихованцями, презентації проектів і результатів творчих розробок, через роботу вихованця як помічника, консультанта, експерта при оцінюванні робіт товаришів і т. ін.

    У свою чергу створення індивідуальних освітніх траєкторій відкриває перед самим педагогом можливість набуття нових навичок роботи з дітьми, а також розвитку власних здібностей, підвищення професіоналізму.

Практична значущість досвіду полягає в тому, що досвід впровадження інноваційних технологій може бути застосований в  роботі інших  творчих колективів.

    Використання на заняттях нетрадиційних форм та проблемних завдань та ситуацій забезпечує розвиток пізнавальних інтересів вихованців гуртка як одного з вирішальних факторів підвищення ефективності навчально-виховного процесу в позашкіллі. 

 


Контакт

biserolena


 

"Через красиве до майбутнього - така закономірність виховання." 

                                                            В.О. Сухомлинський